Ungar är bra härliga

Vid frukostbordet pratade vi om vad vi skulle göra idag..

Jacob:
Jag ska jobba och leka med såhär många kompisar (visar massa fingrar)
Joackim: Åh det vill pappa också göra.
Jacob: Du får leka med kompisarna på ditt jobb och bilarna.
Jag: Vad ska mamma göra då?
Jacob: Städa.

Va?!

Nej Jacob har ingen förvrängd bild av hur sysslorna fördelas här hemma. Han har förstått att jag är hemma när han är på dagis och vi har sagt att jag jobbar hemma nu innan bebisen kommer. Han har helt enkelt dragit en egen slutsats här; mamma vilar och städar. Sen att jag råkar vara lite smått (?) pedantisk och städar mycket har han med största sannolikhet också märkt.
"Mamma, har du tvättat golvet idag" kan han fråga ibland och dra handen över golvet, oftast har jag ju gjort det då. haha han är för söt min lilla prins. Men det är bara uppmuntrande att städningen uppskattas..  Inte minst nu när allt tar så förbannat lång tid.



Kommentarer
Postat av: josefine

Välkommen in och gissa kändisen :) Någon eller några kommer att länkas, kanske är det din tur? :)

2010-09-09 @ 17:42:13
URL: http://technicolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0