Newton soffbord

Grymt snyggt! Men kanske inte så praktiskt med två småbarn?

Newton belönades med Nordiska Design Priset 2009
Design: Staffan Holm, Dan Sunaga
www.karl-andersson.se


Joackim kom hem i eftermiddags med en broschyr för detta soffbord och ett fånigt flin. Visst det är verkligen görsnyggt men jag höll på bli galen när han sa att han redan beställt ett. Direkt började jag pladdra på om att det troligen är för stort, att glasskiva kanske inte är så smart med småbarn, vem får torka det sjutton gånger om dagen? Risken att det går i tusen bitar är säkert också ganska stor. Dessutom måste jag vara med när det gäller hemmet och vi har sagt att vi ska vänta in soffan innan vi väljer nytt bord.
Kanske var jag mest upprörd över att han faktiskt gjort detta val helt utan mig, att han faktiskt gått in i en inredningsbutik utan mig, och more> av alla.. utan mig.
Men ibland kan han få små påhittiga ryck min man och komma hem med diverse grejer, liksom han ibland kan komma med små påhittiga skämt, som han dessutom drar på eller rent av glömmer bort och kvar går jag i tron om att det är så. Men den här gången kom jag snart på att han bara drev med mig. :)
Puh. Snyggt och definitivt ett vill-ha. Men kanske inte just nu. (eller?)

Kommentarer
Postat av: Erika Berglin

Riktigt snyggt bord!

2010-09-28 @ 16:47:36
URL: http://dumman.blogg.se/
Postat av: simone

så gulligt bord :D

2010-09-28 @ 17:48:06
URL: http://fattybom.se
Postat av: Ida

Jag har tittar på det, det är jätte fint. Vardagsrumsbord som är så svårt att hitta. :) Men som du säger glas är inte det mest praktiskt, blir dessutom repigt. Men å andra sidan jääkligt snygg! =) Vi har beställt detta vardagsrumsbord: http://www.swedese.se/bord/flower-mono/. Kommer dock inte förrän i vecka 43. Suck, vi har väntat i över två månader... hehe men men vad är det man säger? Den som väntar på något gott... :)

2010-09-28 @ 21:51:53
Postat av: Emily

Åh vad fint Ida!! Ja den som väntar på nåt gott ja.. hrmph! Det gör vi med men jag vill inte vänta för länge! Men det var fasiken vilken tid för ett bord. Vår soffa har kommit iaf, tidigare än räknat men vi har inte hämtat den. Trodde jag skulle hinna före. :p

2010-09-28 @ 22:39:57
URL: http://hemmahosemily.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh va roligt!! Hinner ni hämta den innan det är dags tror du? Japp, fast vet du det sjukaste.. Viktor sa nu när jag påtalade bordet för 1 minut sedan, att det kommer redan i veckan. Vad är odsen, någon hörde mina böner haha. Jag är övertygad om att han kommer titta ut tidigare, Va fin sängen blev! =) Kramarpåer. Hoppas verkligen du får litesömn och kan ladda batterierna inför the big day! =)

2010-09-28 @ 23:27:37
Postat av: Emily

Toppen ju! Åh det är så kul med lite nytt. :) Det där med soffan får Joackim styra upp, vet inte var vi ska få plats med soffan vi har nu bara, som alltid har vi ett förråd fullt med skit redan. Men vi får väl trycka in den där på något vis. Eller vi, jag lyfter inte ett finger. ;) Jag hade hoppats och kanske trott att han kommer denna vecka. Men tydligen så bestämmer man inte det där själv.. haha Ni får ha koll på webbisar sen iaf :) Kram på er med!

2010-09-29 @ 10:58:02
URL: http://hemmahosemily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0